facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close
loading...

Sweden memperuntukkan 20 ribu euro untuk masjid



Kerajaan Sweden mengumumkan pada hari Sabtu(4APRIL), pemberian 20 000 euro untuk rumah ibadat, bantuan keselamatan untuk mengelakkan risiko mereka kepada serangan, selepas meningkatkan hubungan baik Alaatdaúah di masjid sejak kebelakangan ini.
Menurut Presiden Persatuan Islam di Sweden, “Taher ’em” dalam satu kenyataan kepada Anatolia, masjid-masjid dan masjid terdedah kepada beberapa serangan dalam tahun terakhir, dan bahawa kerajaan telah memutuskan untuk menyediakan € 20.000 untuk membantu setiap rumah ibadat untuk meningkatkan keselamatan, selepas mengadakan pertemuan dengan pegawai-pegawai kerajaan.
Beliau berkata, “sama ada” ia mesti di masjid-masjid persatuan itu untuk mendapatkan jumlah ini, menonjolkan sewaan untuk tempoh sepuluh tahun, menunjukkan bahawa jumlah ini akan diperuntukkan bagi pembaharuan kekunci dan anak kunci dan Kamera Pengawasan.
Presiden Kesatuan dan berkata beliau akan mengambil bahagian dalam majlis Hari Kebangsaan, yang akan berlangsung pada 6 Jun, selepas menerima jemputan daripada Raja Sweden “Carl Gustav” untuk mewakili masyarakat Islam.

0 Response to "Sweden memperuntukkan 20 ribu euro untuk masjid"

Post a Comment

loading...